perjantai 13. huhtikuuta 2012

Turkuun, olen valmis

Huomenna käy ajo Turkuun! Menemme parin työkaverin kanssa tapamaan entistä, sittemmin Turkuun muuttanutta kolleegaa yökyläilyn merkeissä. Tarkoitus olisi ainakin syödä illallista Tintå-nimisessä ravintolassa ja sunnuntaibrunssiakin on suunniteltu. Katsotaan sitten kuinka aggressivista shoppailua tai ainakin kuulumisten päivitystä on luvassa. Ihanaa, irtiotot ja maisemanvaihdokset näin viikonloppuisin ovat parhaita!

Viikolla olen taas ehtinyt kartuttaa tietämystäni purjehduksesta ja etenkin match racesta. Match race on kilpapurjehduslaji, ensi kesän olympialaisissakin nähtävä, jossa kaksi kolmen hengen joukkuetta kisaavat vastakkain kiertäen kahdesta poijusta koostuvaa rataa vastapäivään kahden kierroksen verran. Ensimmäisenä maalissa oleva joukkue voittaa, siinä idea lyhykäisyydessään. Hyvien luentojen aikana olen tutustunut lajiin, ja tajunnut selkeästi olevani matkapurjehdus enkä ollenkan kilpapurjehdus ihmisiä. En ihan tajua kuka saa kiksejä voittaessaan kisan, jossa päätavoite on ollut vastustajan purjehtimisen hankaloittaminen erilaisilla manöövereillä, väistämissäännöillä ja tuulen peittämisellä. Mielummin katselen sellaista kilpailuviettisten menoa rannalta ja keskityn merellä matkapurjehdukseen, ja maisemien ihailuun. Kilpailemalla eittämättä kehittyisi purjehtijana, mutta minä haen tästäkin hommasta nautintoa. Kesälle yksi purjehdusmatka onkin jo varattu...

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

joo o varmaan rauhallinen meno just melkein tyynessä meressä hiljalleen lipuen olisi minun maun mukaan....